جنگ نرم

این وبلاگ جهت بررسی ابعاد جنگ نرم و تبیین آثار و تبعات آن ایجاد گردیده است .

جنگ نرم

این وبلاگ جهت بررسی ابعاد جنگ نرم و تبیین آثار و تبعات آن ایجاد گردیده است .

بایگانی
آخرین مطالب

جنگ نرم و جنگ سخت

سه شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴ ب.ظ

امروزه جنگ ها شکل های مختلفی به خود گرفته اند در تهاجم نظامی دشمن با ابزار های مادی مانند : هواپیما ، تانک و سرباز به قصد اشغال یک کشور اقدام به حمله نظامی میکند که نمونه آن تهاجم رژیم بعثی صدام به کشور ما و جنگ تحمیلی هشت ساله است. و اما در تهاجم فرهنگی یا جنگ نرم دشمن با ابزار های غیر نظامی دست به حمله میزند . ابزار دشمن در این شکل از تهاجم ، ابزار و وسایل فرهنگی است . در تهاجم فرهنگی ، یکی از اهداف اصلی ،اشغال ذهن و اعتقادات و تغییر ارزش ها و باور های دینی مردم است و البته تهاجم فرهنگی بسیار خطرناک تر از تهاجم نظامی میباشد.

در واقع جنگ های نرم مسئله ی تازه ای نبوده و از سابقه ی تاریخی برخوردار است. به این صورت که در ابتدا چهره ی ساده ای داشته مثلا شایعه پراکنی و دروغ پردازی اما با گذشت زمان و تحولات و پیچیدگی های روز افزون اجتماعی، این رویکرد نیز پیشرفت نموده و از پیچیدگی های بیشتری برخوردار شده است.

جنگ نرم امروزه یکی از کارآمدترین و کم هزینه ترین و درعین حال خطرناک ترین انواع جنگ علیه امنیت ملی یک کشور است چون می توان با کمترین هزینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

  • ساجده دقاغیان اصفهانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی